piątek, 5 lipca 2013

Statystyki

Drodzy ED-przyjaciele! Żartuję...

UWAGA na statystyki!!

  • Zakres chorobowości obejmujący bulimię dotyczy od 0,1% do 1,4% mężczyzn i od 0,3% do 9,4% kobiet. (Wojtyła 2011 za: Nelson 2007);

  • około 12% młodzieży nastoletniej spożywa pokarmy w sposób patologiczny. (Wojtyła 2011 za: Burrows 2002)
  • 20% nastolatkow płci żeńskiej wykazuje symptomy jadłowstrętu psychicznego. (Wojtyła 2011 za: Fairburn 1995)
JAK W POLSCE?


  • Wykazano, że 33% nastolatków w Polsce próbowało się odchudzać
  •  40% nastolatków odczuwa lęk przed otyłością, 28% odczuwa jadłowstręt i prawie co dziesiąta prowokuje wymioty.
  • Blisko 60% dziewcząt przyznało, że odchudzały się w przeszłości,
  • Niepokojąco dużo, bo aż 70% dziewcząt przyznało, że odchudzały się w przeszłości lub były cały czas na diecie.

  • CHOROWAŁAM NA ZABURZENIA ODŻYWIANIA przez przynajmniej 6 LAT, uczestniczyłam w ruchu pro-ana, często świadomie pielęgnowałam bulimię, a często wymykała mi się spod kontroli.
    Miałam wrzody żołądka, ciężkie zaburzenia rytmu serca, zniszczone zęby nadające się tylko do leczenia kanałowego. Brałam leki przeczyszczające, stosowałam głodówki, wyniszczałam swój organizm i nie mogłam przestać.
    Dzisiaj nie wymiotuję już od roku, zaczęłam jeść normalnie, od miesiąca schodzę na posiłki, mimo że kiedyś konsumowanie przy świadkach było dla mnie nie do pomyślenia, a udało mi się to wszystko bez pomocy psychiatrów i psychologów.
    Chciałabym opisać na tym blogu proces wychodzenia z bulimii, przybliżyć problem, opisać to co było przed nią i po niej. Mam nadzieję, że pomoże to komuś w jego walce! :)
    Wskazuje się, że w przypadku anoreksji psychicznej:
    • wyzdrowienie obserwuje się u 40-77% pacjentów;
    • częściowa poprawa występuje w granicach od kilku procent do 40%;
    • chroniczny przebieg choroby stwierdza się u około 20% pacjentów;
    • 10-20% osób chorujących umiera, a przyczynami śmierci są najczęściej niedożywienie oraz samobójstwo.
    W przypadku bulimii psychicznej wyniki badań podają, że:
    • wskaźniki poprawy wahają się od 30 o 60%;
    • brak poprawy występuje od 5 do 25% pacjentek.

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz